Alles z'n gangetje - Reisverslag uit Groblersdal, Zuid-Afrika van Anouk en Sabine - WaarBenJij.nu Alles z'n gangetje - Reisverslag uit Groblersdal, Zuid-Afrika van Anouk en Sabine - WaarBenJij.nu

Alles z'n gangetje

Blijf op de hoogte en volg Anouk en Sabine

14 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Groblersdal

Tijd voor een nieuwe update vanuit Groblersdal. Het gaat hier goed, en alles begint al te wennen grotendeels. Op de werkdagen zijn we te vinden op het hoofdkantoor. Het gaat goed met ons project. We zijn bezig met verschillende onderwerpen uit de Ndlovu Cohort Study te beschrijven voor de study staff. Deze staff bestaat uit een counsellor, verpleegster en een data verwerker. Zij gaat bij de onderzoekspopulatie (mensen met of zonder HIV) verschillende testen afnemen die te maken hebben met hart- en vaatziekten, infectie dynamiek en sociale aspecten. Omdat zij tot nu toe eigenlijk nog helemaal niks weten over de studie, hebben wij de taak gekregen een handboek voor hen te schrijven. Dit boekje moet dus makkelijk te begrijpen zijn en duidelijk weergeven welke testen er gedaan moeten worden en waarom. Per onderdeel wordt er ook een soort training gegeven aan de staff door ons en Sue. Sue is namelijk de ‘manager’ van de studie en begeleidt de staff.

Afgelopen weekend waren we natuurlijk vrij en hebben we heerlijk uitgeslapen en gechilld. We hebben kennis gemaakt met 2 typische lekkernijen hier: biltong en boerewors, verslavend… Vrijdag avond had Sue chicken Makhani gemaakt en zij kijkt daar altijd dezelfde film bij: The Rocky Horror Picture Show, een musicalfilm van langgg geleden. Maar was wel een grappige film! Zaterdag hebben we een beetje gelezen, en helaas niet gezwommen, want het was een beetje fris en het regende zelfs even. Zondag was wel heeeerlijk, lekker aan het zwembad gezeten en gezwommen om af te koelen. ’s Avonds hebben we onze eerste braai gehad, was gewoon een barbecue maar met ongelooflijk lekkere steak :) Als toetje kregen we een typische Zuid-Afrikaanse ‘taart’, met after 8 chocolate, caramel treat en koekjes erin, jammie.

Komend weekend hebben we ons eerste uitje op de planning staan. We gaan naar Horseback Africa. Daar gaan we een wandeltocht met leeuwtjes doen! En een horse safari! To be continued…

• 14 Oktober 2014 - 18:29

Marian:

Veel plezier komend weekend, want ook daarvoor ben je natuurlijk afgereisd naar Zuid-Afrika! Geniet er van.

• 14 Oktober 2014 - 18:41

Mia:

Klinkt interessant allemaal. Leuke dingen die jullie al meegemaakt hebben. Mooie balans tussen werk en vrije tijd. Succes en veel plezier! Alvast een prettig weekend! Liefs

• 14 Oktober 2014 - 23:41

Brigit:

Klinkt wel heel vervelend allemaal zeg ;) heel veel plezier meiden en ook vooral genieten van jullie vrije tijd daar!
    X Brigit & Luuk

• 15 Oktober 2014 - 22:35

Peter:

Leuk om te volgen, gaan we dan ook zeker doen.
    Ideale combinatie van aangenaam en nuttig.
    Lijkt mij een geweldige ervaring.
    Succes, Peter Nouws

• 19 Oktober 2014 - 17:01

Linda Van Gastel:

Hoi Anouk en Sabine,

Als ik dat zo allemaal lees, lijkt het me "allemaal heel vervelend" (niet dus) om dat zo zes weken vol te houden. Geniet ervan! Ik heb al wat foto's gezien van afgelopen weekend en ik kijk uit naar jullie volgende reis verslag. Geniet en groetjes Ardy en Linda